Stowarzyszenie dla Rozwoju Edukacji przy Zespole Szkół Zawodowych
i Ogólnokształcących w Kartuzach

Stowarzyszenie partnerem projektu społecznego {lovelace}

{lovelace}

Uczniowie kartuskiego Technikum nr 2 – Eryk Marszałkowski, Julia Plichta oraz Paweł Stenzel pod opieką p. Iwony Cyrockiej” tworzą projekt {lovelace}  w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady „Zwolnieni z Teorii. 

Chcą pokazać młodym ludziom, że programowanie jest ciekawe i niesie za sobą wiele korzyści.

– Chcemy nauczyć młodych ludzi używania nowych technologii w realnym świecie. W czasach, w których aktualni uczniowie będą wchodzić na rynek pracy praktycznie wszędzie będzie wymagana wiedza informatyczna. Po części już tak jest, a w przyszłości pożądanie tej wiedzy będzie znacznie większe. A tak naprawdę informatyka nie jest trudna, wystarczy tylko pokazać jej możliwości – zwracają uwagę autorzy projektu. 

Za cel członkowie projektu obierają sobie zachęcenie uczniów do nauki programowania i poszerzania wiedzy informatycznej. 

– Głównym celem naszego projektu jest dotarcie do uczniów w wieku 11-20 lat, którzy uczą się na terenie powiatu kartuskiego. Są to młodzi ludzie, którzy wychowują się od najmłodszych lat „ze smartfonem w ręku”. Osoby w wieku szkolnym lubią się rozwijać i są bardzo kreatywne, ale przez nadmiar teorii oraz pustych informacji w internecie często są znudzone i tracą koncentrację. Chcemy pokazać im jak można przełożyć ich umiejętności technologiczne na pozytywne efekty dla nich oraz społeczeństwa

Przez ostatnie dwa tygodnie na terenie powiatu kartuskiego uczniowie z Technikum nr 2 w Kartuzach przeprowadzali zajęcia z programowania w szkołach podstawowych oraz średnich. Wzięło w nich udział prawie 600 osób.

Warsztaty składają się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Na pierwszej z nich uczestnicy mogą się dowiedzieć co to jest Arduino, jak z niego korzystać oraz w jaki sposób napisać swój własny program. Na kolejnej części uczniowie mają możliwość przetestować świeżo nabytą wiedzę w praktyce pod okiem organizatorów projektu. 

– Uczniowie podczas zajęć są bardzo zaangażowani i chętni do pracy. Mieliśmy nawet sytuacje, że uczestnicy podchodzili do nas po warsztatach, aby dowiedzieć się jeszcze więcej! Tak duży i pozytywny odzew ze strony uczniów motywuje nas do dalszego działania – przekonują członkowie projektu.

Tegoroczna edycja projektu społecznego {lovelace} dobiegła końca. Jednak możliwe, że to nie koniec ich działań – podkreśla opiekun projektu.